کهکشان بی رنگ
 
 

شرق: اگر به اخبار و تازه‌های علمی پیرامون مواد غذایی دقت کنید، متوجه خواهید شد که خوراکی‌ها و مکمل‌های رژیمی همه کار می‌کنند از افزایش تمرکز گرفته تا تقویت حافظه و دقت و حتی عملکردهای مغزی.
اما آیا در واقعیت هم همین‌طور است؟ هیچ شکی نیست که با بالارفتن سن، بدن نیز پیر و فرتوت می‌شود. اما مطمئن باشید با رژیم غذایی مناسب می‌توان مغزی سالم با عملکرد بالا حتی در دوران پیری داشت به شرط اینکه انتخاب غذاها و نوشیدنی‌هایتان هوشمندانه باشد.

کافئین و هوشیاری

هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند IQ را بالا ببرد و شما را باهوش‌تر کند؛ اما برخی مواد نظیر کافئین انرژی‌بخش بوده و به دقت و تمرکز بیشتر منجر می‌شود. کافئین در شکلات، نوشابه‌های انرژی‌زا و برخی داروها یافت می‌شود و بدون هیچ تردیدی شما را کاملا هوشیار و بیدار می‌کند- اگرچه اثر آن کوتاه‌مدت است – و یادتان باشد که همیشه بیشتر، اثر بهتر ندارد: کافئین زیاد شما را ناراحت، عصبی و وحشت‌زده می‌کند.

شکر و افزایش هوشیاری

شکر بهترین منبع غذایی برای مغز است، البته نه شکری که روی میز غذاخوری‌تان است بلکه گلوکز، همان ماده‌ای که بدن با سوزاندن شکر و کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید، تولید می‌کند. برای همین است که یک لیوان نوشیدنی شیرین برای مدت کوتاهی حافظه، فرآیندهای فکری و توانایی ذهنی شما را تقویت می‌کند.
توجه داشته باشید مصرف خارج از قاعده شکر باعث صدمه به حافظه و دیگر اعضای بدن می‌شود. نه اینکه اصلا شکر نخورید، همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.

صبحانه، سوخت مغز

عادت کرده اید بدون صبحانه خوردن از خانه بیرون بروید؟ مطالعات انجام شده حاکی از نقش ارزنده صبحانه در بهبود کوتاه‌مدت حافظه و توجه است. دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند، بازده درسی بالاتری دارند. از نظر پژوهشگران غلات کامل، لبنیات و میوه از بهترین سوخت‌های مغزی به شمار می‌روند. اما باز هم میانه‌روی فراموش نشود، چرا که به نظر می‌رسد صبحانه پرکالری مانع تمرکز می‌شود.

ماهی، غذای ویژه مغز

ماهی یک منبع پروتئینی بسیار عالی و یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های مغز است و این همه را مدیون اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای عملکرد و تکامل مغز ضروری است. این چربی‌های سالم، قدرت حیرت‌انگیزی در تقویت مغز دارند: هرچه محتوای اسیدهای چرب امگا۳ در رژیم غذایی بالاتر باشد، ریسک فراموشی و سکته کمتر است، روند زوال مغزی آهسته‌تر می‌شود و با بالا رفتن سن، نقش مهمی در افزایش عملکرد حافظه بازی می‌کند. خوردن دو وعده ماهی در هفته برای سلامت مغز و قلب ضروری است.

شکلات و آجیل روزانه

آجیل و مغز دانه‌ها منبع غنی از ویتامین E به شمار می‌روند، آنتی‌اکسیدانی که موجب کاهش زوال ادراکی با بالا رفتن سن می‌شود. شکلات تلخ هم حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمند و محرک‌های طبیعی مانند کافئین است که تمرکز و دقت را زیاد می‌کند.
قدری شکلات و آجیل در برنامه روزانه غذایی خود بگنجانید تا بدون مصرف کالری، چربی یا شکر بیش از اندازه، نیازهای بدن خود را برآورده باشید.

آووکادو و غلات کامل

تمامی اندام‌های بدن خصوصا قلب و مغز به سیستم جریان خون بدن متکی هستند. رژیم سرشار از غلات کامل و میوه مانند آووکادو ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را کم کرده و کلسترول بدن را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه ریسک انباشت پلاک کاهش یافته و جریان خون تقویت می‌شود. در نهایت هم سلول‌های مغزی عمری طولانی‌تر خواهند داشت.
غلات کامل مانند ذرت بوداده و گندم کامل فیبر و ویتامین E رژیم غذایی را تامین می‌کنند و آووکادو هم گرچه چرب است اما چربی آن خوب است و به جریان خون بهتر کمک می‌کند.

فواید رژیم سالم

شاید تکراری باشد اما حقیقت دارد: اگر رژیم غذایی فاقد مواد غذایی ضروری باشد، توانایی دقت شما کاهش می‌یابد. زیاده از حد یا کم خوردن هر دو توانایی تمرکز را با اختلال مواجه می‌کند. بعد از یک وعده غذایی سنگین، احساس سنگینی و تنبلی می‌کنید، در عین حال گرسنگی کشیدن نیز درد و سوزش معده به دنبال دارد.
مغزتان را تقویت کنید: از همه نوع غذاهای کامل و سالم در رژیم غذایی خود سود جویید.

ویتامین‌ها، موادمعدنی و مکمل‌ها

قفسه‌های داروخانه‌ها مملو از مکمل‌هایی است که نقش آن تامین سلامتی است. گرچه آگاهی از قدرت تقویت‌کننده انواع مکمل‌های ویتامین‌های B، C و E، بتاکاروتن و منیزیوم روی عملکرد مغز بسیار نویدبخش است اما مکمل‌ها فقط زمانی برای فرد مفید هستند که رژیم‌غذایی فاقد آن ماده غذایی خاص باشد.
خوشبینی پژوهشگران در رابطه با ترکیبات جینسنگ، جینکو، ویتامین‌ها، موادمعدنی و گیاهان دارویی و تاثیر آنها روی مغز توأم با احتیاط است.



سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:بامبو و سرخس,داستان بامبو و سرخس, :: 6:12 ::  نويسنده : رحمانی

روزی تصمیم گرفتم که دیگر همه چیز را رها کنم. شغلم ‏را، دوستانم را، زندگی ام را!
به جنگلی رفتم تا برای آخرین بار با خدا ‏صحبت کنم. به خدا گفتم: آیا می‏ توانی دلیلی برای ادامه زندگی برایم بیاوری؟
و جواب ‏او مرا شگفت زده کرد.
او گفت : آیا درخت سرخس و بامبو را می بینی؟
پاسخ دادم : بلی.
فرمود: ‏هنگامی که درخت بامبو و سرخس راآفریدم، به خوبی ازآنها مراقبت نمودم. به آنها نور ‏و غذای کافی دادم. دیر زمانی نپایید که سرخس سر از خاک برآورد و تمام زمین را فرا ‏گرفت اما از بامبو خبری نبود. من از او قطع امید نکردم. در دومین سال سرخسها بیشتر ‏رشد کردند و زیبایی خیره کننده ای به زمین بخشیدند اما همچنان از بامبوها خبری نبود.

‏من بامبوها را رها نکردم. در سالهای سوم و چهارم نیز بامبوها رشد نکردند. اما من ‏باز از آنها قطع امید نکردم. در سال پنجم جوانه کوچکی از بامبو نمایان شد. در ‏مقایسه با سرخس کوچک و کوتاه بود اما با گذشت ۶ ماه ارتفاع آن به بیش از ۱۰۰ فوت ‏رسید. ۵ سال طول کشیده بود تا ریشه ‏های بامبو به اندازه کافی قوی شوند.. ریشه هایی ‏که بامبو را قوی می‏ ساختند و آنچه را برای زندگی به آن نیاز داشت را فراهم می ‏کرد.
‏خداوند در ادامه فرمود: آیا می‏ دانی در تمامی این سالها که تو درگیر مبارزه با ‏سختیها و مشکلات بودی در حقیقت ریشه هایت را مستحکم می ‏ساختی. من در تمامی این مدت ‏تو را رها نکردم همانگونه که بامبوها را رها نکردم.
‏هرگز خودت را با دیگران ‏مقایسه نکن. بامبو و سرخس دو گیاه متفاوتند اما هر دو به زیبایی جنگل کمک می کنن. ‏زمان تو نیز فرا خواهد رسید تو نیز رشد می ‏ کنی و قد می کشی!
‏از او پرسیدم : من ‏چقدر قد می‏ کشم.
‏در پاسخ از من پرسید: بامبو چقدر رشد می کند؟
جواب دادم: هر ‏چقدر که بتواند.

‏گفت: تو نیز باید رشد کنی و قد بکشی، هر اندازه که ‏بتوانی…



مواد لازم برای تهیه ی باسلوق:

گردو – ۱۵۰ گرم
نشاسته – ۳۵۰ گرم
آب – یک و یک دوم لیوان
گلاب – یک دوم لیوان
شکر – ۳۰۰ گرم
کره ی پاستوریزه – ۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل – به مقدار لازم

طرزتهیه باسلوق:

سوزن را نخ کنید و از وسط گردو رد کنید تا گردوها به هم متصل شوند. نشاسته را در آب (سرد) حل کنید، گلاب را به آن اضافه کرده و از صافی رد کنید تا مایه یک دست شود. سپس شکر را اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مایه غلیظ شود. (تقریباً غلظت آن به صورت خمیر نرم در آید) کره را اضافه کرده، سپس مایه باسلوق را از روی حرارت برداشته ، روی کاغذ روغنی که پودر نارگیل پاشیده اید پهن کنید. گردو را در یک طرف خمیر قرار داده و به کمک کاغذ آن را رول کنید و دو سر آن را بهم بچسبانید و به مدت ۸-۷ ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از این مدت، باسلوق را از یخچال در آورده، و به صورت دلخواه برش دهید و سرو نمایید.



شناسایی ۱۱ منظومه شمسی جدیدخبرگزاری فارس: دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی کپلر موفق به شناسایی ۱۱ منظومه شمسی جدید شدند.


به
گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشمندان موفق شدند با استفاده از
تلسکوپ فضایی کپلر، ۱۱منظومه شمسی جدید را شناسایی کنند که یکی از آنها
دارای ۵ سیاره است که به دور یک ستاره مادر در حال گردش هستند.



بر اساس این گزارش، تاکنون ۷۲۹ سیاره در منظومه‌های شمسی دیگر مشاهده شدند
که ۶۰ تا از آنها توسط تلسکوپ کپلر که در سال 2009 راه‌اندازی شد تأیید
شدند. این تلسکوپ قادر است میزان کم نور تابانده شده از یک ستاره را
نیز تشخیص دهد.



به گزارش ساینس‌دیلی، نکته جالب عدم تشابه این
منظومه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شمسی به منظومه شمسی ما
است به عنوان نمونه در مورد همین منظومه شمسی که به تازگی کشف شد که دارای ۵
سیاره بود؛ ستاره مرکزی آن مسن‌تر و بزرگ‌تر از خورشید است ضمن این‌که
تمام ۵ سیاره در مدارهایی می‌گردند که مجموع فاصله آنها از فاصله خورشید تا
عطارد نیز کمتر است.



قطر سیارات این منظومه شمسی کشف شده بین 1.5 تا 5 برابر زمین است. پیش از
این نیز این تلسکوپ یک منظومه شمسی با ۶ سیاره را کشف کرده بود



تصاویر بیشتر از بلند قد ترین دختران جهان را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:زندگی در یک تخم مرغ!, :: 6:32 ::  نويسنده : رحمانی

در این پست به شما خانه ای به شکل یک تخم مرغ را نشان می دهیم. این پروژه جالب توسط استودیو ی معماری architectual dmvA از بلژیک طراحی و ساخته شده است. به رغم اندازه کوچک این خانه هر آنچه را که شما در زندگی عادی نیاز دارید: آشپزخانه، حمام، تخت را در خود جای داده است. برای خروج از این خانه ی تخم مرغی دو راه وجود دارد: یک خروجی استاندارد از کنار آن و یک خروجی در جلوی آن. همچنین به دلیل اندازه کوچک “خانه تخم مرغی” به راحتی قابل حمل است.

تصاویر بیشتر را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:داستان,, :: 6:20 ::  نويسنده : رحمانی

اسپارکی نمی توانست مدرسه را تحمل کند. او کلاس هشتم بود و در تمام درس هایش تجدید شده بود. در درس فیزیک نیز رد شد و نمره ی صفر گرفت. در درس زبان، ریاضی و انگلیسی رد شد.

نمره ی ورزشش نیز بهتر از اینها نبود. با آنکه سرانجام توانست عضو تیم گلف مدرسه شود، اما در تمام مسابقات مهم آن فصل شکست خورد. برای تشویق او مسابقه ی ارفاقی برگزار شد و در آن نیز شکست خورد.

اسپارکی در تمام دوران نوجوانی اش فردی بی دست و پا بود. در واقع دانش آموزان دیگر از او بیزار نبودند، اما هیچ کس اهمیتی به او نمی داد.

اگر خارج از مدرسه یکی از همکلاسی هایش به او سلام می کرد، او حیرت می کرد. او هرگز دوستی نداشت و می ترسید از دیگران جواب رد بشنود.

اسپارکی بازنده ی همیشگی بود. او و همکلاسی هایش.... و همه این را می دانستند؛ بنابراین او نیز این حقیقت را پذیرفته بود. او فورا در زندگی اش به این نتیجه رسید که اگر قرار باشد اوضاع خوب پیش برود، می رود. در غیر این صورت باید خودش را با شرایط وفق دهد.

یک چیز برای اسپارکی مهم بود. نقاشی. او به کارهای هنری اش افتخار می کرد. البته هیچ کس قدر آن ها را نمی دانست. در سال آخر دبیرستان او کاریکاتوری کشید و به معلمش داد، اما معلم او را تشویق نکرد. با آنکه از کارهایش استقبال نمی شد، اما توانایی هایش را باور داشت و تصمیم گرفت هنرمندی حرفه ای شود.

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان نامه ای به استودیو والت دیزنی ارسال کرد. به او گفتند که نمونه ای از کارهایش را بفرستد و موضوع کارتون را برای او تعیین کردند.

اسپارکی کارتون پیشنهاد شده را کشید. او برای این کار، مانند تمام نقاشی هایش، وقت زیادی گذاشت.

سرانجام پاسخ استودیو والت دیزنی به دستش رسید. او بار دیگر رد شده بود. شکستی دیگر به شکست هایش اضافه شد.

اسپارکی تصمیم گرفت زندگی نامه ی خود را به صورت کارتون در آورد. او کدوکی خود را در کارتون شرح داد: بازنده ای کوچک و ناموفق.

شخصیت کارتونی او فورا در تمام دنیا مشهور شد. زیرا اسپارکی، در دوران تحصیلیش در مدرسه آنقدر ناموفق بود که بارها رد شده بود.

سپس او شخصیت کارتونی کمدی چارلی براون را خلق کرد؛ کسی که بادکنک هایش هیچ وقت به هوا نمی رفت و هرگز نمی توانست توپ فوتبال را پرت کند.



یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:طبیعت زیبا , :: 5:54 ::  نويسنده : رحمانی

امروز ما می خواهیم به شما عکس های بسیار زیبای مائوریزیو فونتانا، عکاس ایتالیایی را نشان دهیم. این عکس ها در عین سادگی بسیار جذاب و دیدنی هستند. در میان این مجموعه عکس ها شما تصاویری از ونیز، طبیعت آرام ایسلند و قلعه های باستانی فرانسه را می بینید.

برای مشاهده ادامه تصاویر زیبا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 



ادامه مطلب ...


دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شیر بادام موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و برای رفع بی‌خوابی مفید است.

 

محمود خدادوست اظهار داشت: برای رفع بی‌خوابی باید مزاج افراد شناسایی شود. افرادی هستند که سردی و تری در بدنشان غلبه پیدا کرده است که باید با مواد غذایی مانند چای ‌دارچین، اسطوخودوس، گل‌گاوزبان و بادرنجبویه سردی و تری را از بدن خارج کنند.

 

اما افرادی هم هستند که گرمی و خشکی در بدنشان غلبه پیدا کرده است که این افراد باید مواد غذایی مرطوب مانند کاهو، مغزهای گیاهی مانند بادام یا گیاهان دارویی مانند گل بنفشه و گل پنیرک را استفاده کنند که موجب کاهش خشکی بدن می‌شود. این گیاهان طبیعت سرد و تر دارند و خشکی را از مغز خارج می‌کنند.

 

خدادوست بیان داشت: شیر بادام نیز موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و برای رفع بی‌خوابی مفید است؛ زمانی که افراد دچار بی‌خوابی شدند، شب‌ هنگام می‌توانند یکی از این مواد رطوبت‌دار را مصرف کنند که موجب آرامش مغز می‌شود و بی‌خوابی برطرف خواهد شد.

 

در طب سنتی استفاده از شیرهای گیاهی بسیار اهمیت دارد و مصرف این گونه شیرها می‌تواند موجب تقویت بدن شود.

شیربادام از مخلوط ۲۱ عدد بادام با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب در مخلوط‌کن تهیه می‌شود. بادام‌ها باید به خوبی با عسل میکس شود و پس از آن یک تا دو لیوان آب به آن اضافه شود و افراد این مخلوط را در طول یک روز مصرف کنند.



یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 5:47 ::  نويسنده : رحمانی

مجموعه ای از ماوس های بی سیم توسط یک شرکت هلندی طراحی و ساخته شده است. این ماوس ها از تیتانیوم درجه ی یک، رزین پلاستیکی در ۲ رنگ، چرخ اسکرول نئودیمیم ساخته شده اند. این ماوس بی نظیر تنها ۸۰۰ یورو هزینه دارد.



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کهکشاه بی رنگ و آدرس zxa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







javahermarket